GROHE blandt Tysklands mest innovative virksomheder

Seal innovator of the year

Storstilet ekspertundersøgelse udført af brand eins Wissen og Statista

Hvad gør en virksomhed til en innovator? Og hvordan anerkender man en innovation? Brand eins Wissen, forlag datterselskabet til brand eins Medien AG i Hamburg, og Statista, indehaverne af statista.com, en førende statistikportal, ønskede at finde svar på netop disse to spørgsmål.

De spurgte 2,056 repræsentanter fra virksomheder som har vundet en innovationspræmie såvel som 4,326 eksperter fra Atheneum Partners, et globalt vidensdelings- og forskningsnetværk, omkring de mest innovative industrirepræsentanter. De foreslog 1,800 virksomheder, af hvilke 256 kom med på toplisten. En af disse virksomheder er GROHE AG, som derfor hører til blandt Tysklands mest innovative firmaer, og vandt titlen ”Innovator of the Year 2016”.

De 256 virksomheder fra 20 forskellige industrier blev målt på tre områder inden for innovation: produkter, processer og virksomhedskultur. GROHE hører til under kategorien forbrugsvarer som blandt andet tæller velkendte virksomheder som Henkel AG & Co.

KgaA, Samsung Electronics GmbH, Adidas AG og Miele & Co. KG. Fortæller Michael Rauterkus, administrerende direktør i GROHE AG:  ”Vi er stolte over, at eksperterne har anerkendt vores innovationsevne og placeret os placeret os på toplisten. Det er en stor ære at blive udvalgt fra den brede skare af verdenskendte innovatorer. Vi vil nu forsøge at leve op til vores titel Innovator of the Year 2016 samt forsøge på at drive sanitationsbranchen fremad med flere innovative teknologi, designs og produkter.”